IČO Kauflandu: Co prozrazují čísla o historii obchodního řetězce

Kaufland Ičo

Základní údaje o společnosti Kaufland

Kaufland už přes dvacet let utváří tvář českého maloobchodu. Není to jen další supermarket - je to místo, kde denně nakupují statisíce Čechů. Od svého vzniku v roce 1998 na adrese Bělohorská v pražském Břevnově se rozrostl v síť moderních prodejen, které najdete snad v každém větším městě.

Co dělá Kaufland tak výjimečným? Je to především kombinace kvalitního zboží za dostupné ceny. Vlastní řeznictví a pekárna nejsou jen prázdná slova - když ráno procházíte kolem, ucítíte vůni čerstvého pečiva a právě připravených uzenin. A věděli jste, že za těmito vůněmi stojí přes 12 000 lidí, kteří se každý den starají o to, aby bylo všechno tip ťop?

Kvalita a čerstvost nejsou jen reklamní slogany. Kaufland získal prestižní certifikáty jako IFS a HACCP, což v praxi znamená, že když si koupíte jogurt nebo salám, můžete si být jistí jejich bezpečností a kvalitou.

Nejde ale jen o prodej - Kaufland myslí i na budoucnost. V prodejnách najdete LED osvětlení, třídí se odpad a podporují se lokální dodavatelé. Vždyť komu by nechutnalo ovoce a zelenina od místních farmářů?

Nákupní vozík plný vlastních značek vás příjemně překvapí cenou, ale nepřijdete zkrátka ani na kvalitě. Od základních potravin až po bio produkty - výběr je opravdu pestrý. A když k tomu přičtete pravidelné akce a slevy, není divu, že se sem lidé rádi vracejí.

Stabilní finanční zázemí mezinárodní skupiny Schwarz dává jistotu nejen zaměstnancům, ale i zákazníkům. Kaufland není jen obchod - je to partner pro každodenní život, který se stará o místní komunity a podporuje charitu. Takhle vypadá moderní obchod s lidskou tváří.

IČO a datum registrace firmy

Když se řekne Kaufland, většina z nás si vybaví velkou prodejnu, kde pravidelně nakupujeme. Málokdo ale ví, že tento obchodní gigant začal psát svůj český příběh už 22. března 1996. To bylo ještě období, kdy jsme všichni objevovali kouzlo západního stylu nakupování a samoobsluh.

Centrála společnosti sídlí v pražském Břevnově, odkud řídí celou síť prodejen. Vzpomínáte si ještě na dobu, kdy nám běžné potraviny nabízely hlavně malé večerky a socialistické samoobsluhy? Právě Kaufland byl jedním z těch, kdo přinesl revoluci do našeho nakupování.

Co je docela neobvyklé - Kaufland u nás funguje jako veřejná obchodní společnost (v.o.s.). Tahle forma podnikání není mezi velkými řetězci běžná, ale pro Kaufland se ukázala jako trefa do černého. Pod číslem IČO: 25110161 vytváří pracovní místa pro tisíce lidí a najdete ho v každém větším městě.

Z malého nováčka na trhu se postupně vypracoval mezi největší hráče. Dnes už si ani neumíme představit, že by v našich městech chyběly ty charakteristické modro-červené prodejny. Kaufland se stal součástí našeho každodenního života - ať už jde o ranní nákup čerstvého pečiva nebo velký víkendový nákup.

Společnost se od začátku snaží hrát fér - platí daně, vytváří pracovní místa a dodržuje všechna pravidla hry. Za těmi více než 25 lety stojí spousta práce, inovací a přizpůsobování se potřebám českých zákazníků. Z klasického hypermarketu se postupně stává moderní obchod, který nabízí i bio produkty nebo regionální potraviny.

Dnes je Kaufland víc než jen obchod - je to místo, kde mnoho z nás potkává sousedy, kde důchodci tráví dopoledne výběrem nejlepších slev, a kde studenti nacházejí své první brigády. Je to příběh úspěšné transformace, který začal jedním zápisem do obchodního rejstříku a pokračuje dodnes.

Sídlo a právní forma Kaufland

Kaufland v České republice není jen další zahraniční řetězec - je to příběh úspěšné transformace, který začal v roce 1998. Sídlo společnosti najdete na Bělohorské 2428/203 v pražském Břevnově, kde pod IČO 25110161 bije srdce celé organizace.

Údaj Hodnota
IČO 25110161
Obchodní firma Kaufland Česká republika v.o.s.
Sídlo Praha 5, Běhounkova 2451/19
Právní forma Veřejná obchodní společnost
Datum vzniku 22.3.1997

Možná vás překvapí, že za touhle značkou stojí veřejná obchodní společnost - v.o.s. To znamená, že společníci - Kaufland Warenhandel GmbH & Co. KG a Kaufland Management ČR s.r.o. - ručí za všechno, co se děje, vlastním majetkem. Není to běžný model, ale Kauflandu se s ním daří už přes dvě desetiletí.

Z původně skromných začátků se Kaufland rozrostl na síť více než 130 obchodů po celé republice. V hlavním sídle na Bělohorské to žije - od personalistů přes účetní až po marketingové mágů, všichni pracují na tom, aby nákupy u Kauflandu stály za to.

Městský soud v Praze eviduje společnost pod značkou A 20184 a jako správný podnikatelský subjekt je Kaufland samozřejmě plátcem DPH i daně z příjmu. Co je zajímavé? Nemusí mít žádný základní kapitál - to je jedna z výhod formy v.o.s.

Kaufland není jen lokální hráč - je součástí většího příběhu jménem Schwarz Gruppe. Spolupráce se sesterskými společnostmi v Německu, Polsku a na Slovensku přináší to nejlepší z každé země přímo k nám. Každá prodejna má své vlastní číslo, ale všechny nitky se sbíhají v pražské centrále, kde se rodí strategie pro celou českou část příběhu Kaufland.

kaufland ičo

Historie společnosti Kaufland v České republice

Kaufland u nás zapustil kořeny v roce 1998 a hned od začátku bylo jasné, že to myslí vážně. První krámek otevřeli v Kladně a od té doby se rozjeli jako lavina. Však to znáte - kde se vzal, tu se vzal, najednou byl Kaufland všude.

Pamatujete si ještě na ty začátky? V roce 2000 postavili první velký sklad v Modleticích u Prahy. To byla tehdy pecka! Díky tomu mohli zásobovat krámy po celých Čechách jak na běžícím pásu. A lidi si nemohli stěžovat - regály praskaly ve švech a ceny byly tak akorát do peněženky.

Nešlo si nevšimnout, jak se obchody postupně měnily k lepšímu. Kaufland nezaspal dobu a pořád něco vylepšoval. V roce 2008 přibyl další velký sklad v Olomouci - konečně se dočkala i Morava! To už měli přes padesátku obchodů a zaměstnávali tolik lidí, že by zaplnili menší město.

Rok 2012 přinesl první věrnostní program - to už jsme všichni lovili ty slevové kupóny jak diví. A jejich vlastní značky? Ty se chytly parádně. Však kdo by odolal kvalitě za rozumný peníz?

Dneska už v Kauflandu najdete i samoobslužné kasy (žádné fronty!), bio koutek a spoustu místních dobrot. Zelená je in, a tak se pustili i do ekologie - solární panely na střechách, úsporné chlazení, však víte, jak to chodí.

Dnes má Kaufland přes 140 obchodů po celé republice a práci u nich našlo víc než 20 tisíc lidí. A nezastavují se - pořád něco vylepšují, digitalizují a vymýšlejí. Covid je naučil, že i online prodej má budoucnost. A co je fajn? Že podporují místní farmáře a výrobce, a občas přihodí něco na dobrou věc.

Počet zaměstnanců a velikost společnosti

Kaufland je dnes jedním z největších tahounů českého pracovního trhu. S více než 18 000 zaměstnanci vytváří pracovní příležitosti po celé republice, a to už od roku 1998, kdy k nám přišel. Za tu dobu vyrostl v síť více než 130 prodejen - a stále se rozrůstá.

Když se projdete kterýmkoliv Kauflandem, potkáte různorodou partu lidí. Od pokladních přes skladníky až po vedoucí oddělení - každý je součástí většího celku. V pražské centrále pak sedí mozek celé operace - 600 lidí, kteří řídí tenhle dobře promazaný stroj. A někde mezi regály a sklady se prohánějí ti, bez kterých by to nešlo - logistici, rozvážející zboží do všech koutů republiky.

Není to jen obyčejný obchoďák - představte si plochu větší než 56 fotbalových hřišť, a máte představu o celkové prodejní ploše Kauflandu. A nezůstává pozadu ani v moderních trendech - e-shop roste jako z vody a s ním i nové příležitosti v digitálním světě.

Co nabízí svým lidem? Vlastní akademii, kde se můžete vzdělávat a růst. Není divu, že lidi tu zůstávají déle než jinde - když vám zaměstnavatel dává šanci se rozvíjet, proč byste odcházeli?

Kaufland má srdce na správném místě. Dává šanci lidem s hendikepem a věří v různorodost. Není náhoda, že sbírá jedno ocenění za druhým v péči o zaměstnance. A co se týče rovnosti? Více než polovina vedoucích pozic patří ženám - a to už něco znamená!

S ročním obratem přes 60 miliard je Kaufland ekonomický gigant, který do státní kasy přispívá pořádným dílem. A jak roste, otevírají se další a další pracovní místa - tohle je příběh úspěchu, který pomáhá roztáčet kola české ekonomiky.

Obchodní rejstřík a registrační informace

Kaufland - to je jméno, které zná snad každý z nás. Od roku 1998 je součástí našeho každodenního života, kdy otevřel své první dveře českým zákazníkům. Sídlí v pražském Břevnově, ale jejich prodejny najdete prakticky všude.

Víte, jak je vlastně Kaufland poskládaný? Je to veřejná obchodní společnost, což v praxi znamená, že majitelé ručí za všechno, co se stane, vlastním majetkem. Není to jako u běžných eseróček, kde máte omezené ručení. Tady jdou majitelé s kůží na trh - německá firma Kaufland Warenhandel a česká Kaufland Management ČR.

Co v Kauflandu vlastně najdete? Prakticky všechno. Od čerstvého pečiva, které voní už od vchodu, přes řeznictví s vlastní výrobou, až po oblečení nebo zahradní nábytek. A když se podíváte pozorněji, zjistíte, že některé prostory dokonce pronajímají - třeba ty malé krámky u vchodu, kde si můžete dát kávu nebo si nechat spravit boty.

Zajímavé je, že tahle firma patří mezi největší zaměstnavatele u nás - představte si, že dává práci více než 10 000 lidí! To je jako malé město. A daně? Ty platí každý měsíc pod svým DIČ CZ25110161.

Kaufland není žádný nováček nebo nejistý podnik - je to stabilní firma s pevnými základy. Každý rok poctivě zveřejňuje, jak se jí daří, kolik vydělala a jak hospodaří. Je součástí velké evropské rodiny Schwarz, takže má za sebou silné zázemí.

Možná vás to překvapí, ale všechny tyto informace si můžete sami ověřit. Stačí navštívit justice.cz a podívat se do obchodního rejstříku. Tam najdete všechno černé na bílém, přehledně a podle zákona.

kaufland ičo

Vlastnická struktura a mateřská společnost

Kaufland - to je jméno, které zná snad každý z nás. Tahle obří síť supermarketů, která u nás zapustila kořeny v roce 1998, má ale zajímavější příběh, než by se mohlo na první pohled zdát.

Za českým Kauflandem stojí pořádná německá síla - Kaufland Stiftung & Co. KG. Je to jako mít staršího, zkušenějšího bráchu, který vám vždycky poradí a podrží vás. A když půjdeme ještě výš, dostaneme se ke Schwarz Gruppe - to je takový rodinný strom, ze kterého vyrůstá nejen Kaufland.

Možná vás překvapí, že náš Kaufland s tím identifikačním číslem 25110161 není jen další pobočkou bez vlastního rozumu. Naopak! Jasně, důležitá rozhodnutí se konzultují s německou centrálou, ale jinak má docela volné ruce. Však to znáte - když jdete do Kauflandu, najdete tam tradiční české produkty, které by Němce ani nenapadlo hledat.

Co je super? Díky silnému německému zázemí si můžou dovolit modernizovat prodejny nebo stavět nová logistická centra. To není jako když si běžný člověk řekne, že by chtěl přestavět kuchyň - tady se bavíme o investicích, ze kterých by se běžnému smrtelníkovi točila hlava.

Kaufland se postupně vypracoval mezi největší hráče na českém trhu. Je to jako když máte za zády silného parťáka - můžete si dovolit větší rizika, zkoušet nové věci a přitom vědět, že když něco nevyjde, nespadnete na úplné dno.

A víte, co je na tom všem nejlepší? Že tahle německo-česká spolupráce funguje už přes dvacet let jako dobře namazaný stroj. Však to znáte - když něco funguje, není třeba to měnit, ne?

Ekonomické ukazatele a roční obrat

Podívejte se, jak si vede Kaufland na českém trhu - je to opravdu zajímavý příběh úspěchu. S obratem přes 80 miliard korun v roce 2022 patří mezi skutečné giganty našeho maloobchodu. To není jen nějaké číslo na papíře - znamená to, že každý den projdou jejich pokladnami statisíce spokojených zákazníků.

A co je na tom nejlepší? Kaufland není jen o číslech. Je to příběh o lidech - více než 18 000 zaměstnanců, kteří každý den pracují na tom, aby nám nabídli kvalitní potraviny a skvělý servis. Mimochodem, věděli jste, že jejich zaměstnanci berou v průměru o 15 % víc než jinde v maloobchodě?

Kaufland se ale dívá i do budoucnosti. Investují do modernizace prodejen, vylepšují technologie a co je super - myslí i na životní prostředí. V roce 2022 nalili do ekologických projektů neuvěřitelných 850 milionů korun. To není jen tak - do roku 2025 chtějí být dokonce uhlíkově neutrální.

Jejich síť více než 140 prodejen najdete po celé republice a každá z nich je malým ekonomickým zázrakem. Když se podíváte na efektivitu na metr čtvereční, jsou na tom lépe než většina konkurence. A co je důležité - nezadlužují se, většinu investic zvládají z vlastní kapsy.

Stabilita a růst jdou u nich ruku v ruce. Provozní zisk nad 3 miliardy ročně mluví za vše. Ale není to jen o penězích - Kaufland investuje do digitalizace, automatizace a hlavně do svých lidí. Však také jejich osobní náklady přesahují 7 miliard korun ročně.

Takhle vypadá moderní úspěšný obchodní řetězec - stabilní, inovativní a s jasnou vizí do budoucna. A co je nejdůležitější? Nezapomínají při tom na své zákazníky ani zaměstnance.

Počet prodejen v České republice

Kaufland u nás není žádným nováčkem - už od roku 1998 je součástí našeho každodenního života. S více než 140 prodejnami po celé republice ho najdete prakticky všude. A není divu, že nejvíc prodejen potkáte v Praze a okolí - však taky kdo by nechtěl být tam, kde je nejvíc lidí, že?

Když se řekne Kaufland, většina z nás si vybaví ty typické velké prodejny na okraji města. Však taky není náhoda, že je najdete přesně tam, kde to má smysl - u hlavních tahů, kde denně projede nejvíc lidí. A parkoviště? To je kapitola sama pro sebe - většinou tak velké, že zaparkujete bez stresu i v předvánočním šílenství.

Zajímavé je, že v každé prodejně pracuje průměrně 80 až 120 lidí. To je vlastně malá vesnice! A když už jsme u těch čísel - představte si prodejnu velikou jako půl fotbalového hřiště, někdy i větší. Přesně tak velké ty prodejny jsou.

V poslední době Kaufland pořádně šlápnul do modernizace. LED světla, elektronické cenovky, nové chladicí systémy - všechno proto, aby se nám lépe nakupovalo a aby to bylo šetrnější k životnímu prostředí. Kdo byl v nedávno zrekonstruované prodejně, určitě ten rozdíl poznal.

A víte, že jedna prodejna Kauflandu živí oblast s 30 až 50 tisíci obyvateli? To je jako celé okresní město! Dřív byste Kaufland našli jen ve větších městech, ale teď už expandují i do menších - stačí 15 tisíc obyvatel a máte šanci, že se u vás objeví nová prodejna.

Kaufland se navíc nebojí ani přestavět staré obchodní prostory. Proč stavět nové, když můžou využít to, co už stojí? Chytré, ne? A plány do budoucna? Další a další prodejny - hlavně tam, kde zatím podobný obchod chybí.

Daňové identifikační číslo DIČ

Pojďme si přiblížit, jak funguje daňová identifikace Kauflandu v praxi. CZ25110161 - tohle číslo vidíte na každém účtu z Kauflandu, ale málokdo ví, co všechno za ním stojí.

kaufland ičo

Představte si to jako občanku pro firmu v daňovém světě. Od roku 1998, kdy Kaufland vstoupil na český trh, používá toto DIČ při každé transakci. Je to jako podpis pod každým nákupem, každou fakturou, zkrátka vším, co se točí kolem peněz.

Možná jste si všimli těch písmen CZ na začátku. Nejsou tam náhodou - říkají celé Evropě hele, tenhle Kaufland je z Česka. To je důležité hlavně když firma nakupuje zboží ze zahraničí - a že toho není málo, co?

A teď něco, co možná překvapí i zkušené nakupující: když si jako podnikatel vezmete účtenku z Kauflandu, tohle DIČ vám umožní odečíst si DPH. Je to takový finanční průkaz totožnosti, který potvrzuje, že nakupujete od skutečné, prověřené firmy.

Kaufland tohle číslo používá každý den v tisících transakcí. Od ranní dodávky pečiva až po večerní uzávěrku, každá koruna, která proteče jejich systémem, je spojená s tímto identifikátorem. Je to jako GPS navigace ve světě daní - bez ní by se firma v tom složitém systému jednoduše ztratila.

Pro zajímavost - když Kaufland obchoduje s partnery v EU, tohle DIČ jim vlastně říká jsme důvěryhodný partner. Je to jako pas při cestování - bez něj by přeshraniční obchod prostě nefungoval.

A co je možná nejdůležitější - tohle číslo pomáhá udržet všechno transparentní a v souladu se zákonem. Každá transakce, každý nákup, každý prodej - všechno lze zpětně dohledat a ověřit. V dnešní době, kdy je důvěra tak důležitá, je to k nezaplacení.

Publikováno: 23. 06. 2025

Kategorie: Ekonomika